tisdag 6 november 2007

Salsa, yes?


En man slog sig ned bakom mig på tvärbanan mellan Alvik och Liljeholmen.
"Vilken fin hund du har" sade han i glipan mellan sätena. "Vad är det för ras?"
Jag tackade för komplimangen och svarade artigt att Linus är en boxer.
"Har vi träffats förut?" undrade han.
"Näe, det har vi inte" svarade jag med en suck.
"Joo" fortsatte han. "Jag tror att vi gick på samma salsakurs förra vintern."
"Jaså?" sade jag och tittade ointresserat åt ett annat håll.
"Det var någon annan, jag har inte gått på någon salsakurs och är inte intresserad av att lära mig heller" fortsatte jag.
"Joo, jag tror att du skulle gilla att dansa salsa, vill du kanske prova? Du kan följa med mig och dansa" sade den främmande mannen med ett leende och ögon som pratade om att dansa något helt annat än salsa.
"Nej, det skulle jag inte. Jag dansar inte salsa, jag dansar inte alls och absolut inte nykter, jag tycker att det är tråkigt och om jag skulle göra det någon gång så kommer det att bli när jag vill det och inte med dig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar