torsdag 29 november 2007

Att vara 12 år.


Pratade med min underbara lillasyster i telefon ikväll. Hon har just fyllt 12 och tycker att världen är både spännande och konstig. Hon har under hösten varit kär i en kille som heter Allan. Allan har fina, mörka ögon och svart krulligt hår. Hon fick veta av en kompis att Allan tittade på henne ganska mycket. Det ledde till att hon började titta efter om han tittade på henne. Det gjorde han. "Och sedan började jag liksom automatiskt titta på honom och plötsligt satt vi där och glodde på varandra hela tiden" sade lillasyster. I matsalen, på rasterna och i klassrummet. Sedan flyttade Allan till Örebro. "Vi har msn:at två gånger sedan han flyttade, men det har inte blivit något mer mellan oss", förklarade hon. "Det blev aldrig något mer än att vi glodde på varandra".

Sedan pratade vi om hennes kommande födelsedagskalas, om att vi snart kommer att träffas och om huruvida det är ok att ta en barnalvedon trots att vare sig mamma eller pappa är hemma.

"Jag längtar ihjäl mig efter dig", sade hon och jag trodde en lång stund att mitt hjärta skulle poppa ut ur min kropp.

Sedan, när vi skulle säga hejdå, sade hon: "vi ses snart, min lilla kycklingkorv".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar