tisdag 13 november 2007

November Rain


Ååh vad mysigt det är när det snöar! Jag älskar december och tycker vanligtvis att november kan kan kvitta, men när det snöar känner jag hur det kryper fram lite sköna vinterkänslor. Tända ljus, varma jackor, stickade vantar och mössor, varm choklad och skinksmörgåsar. Idag har de sedvanligt rest en enorm gran nere på Bysistorget. Såsmåningom kommer den att förvandlas till en upplyst julgran, en sevärdhet och få förbipasserande att stanna till för att beundra den. När jag under en period bodde i Verbier, Schweiz, var november månaden då alla ständigt riktade sina blickar upp mot alptopparna. Det var i det närmaste en sport att gissa när snön skulle nå byns altitud. Först blev de högsta topparna vita, sedan letade sig snön nedför bergssidan och kom för varje dag allt närmare byn, för att till sist ligga tjock utanför dörren. Verbier var en underbar plats, årstiderna sagolikt vackra.

Jag är sjuk. Igen. Ett efterhängset virus har återigen fått fäste och tröttar obarmhärtigt ut mig på nolltid. Efter att ha tillbringat större delen av dagen i sängen bestämde jag mig för att trotsa symptomen och gick ikväll en promenad till Slussen och hem igen. Tog med mig kameran men fick inte många chanser att använda den då det blåste och snöade från alla håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar