torsdag 6 augusti 2009

semester och jobbprat.


Jag visste det redan i juni. 
Jag förvarnade de närmaste.
Jag sa "jag har ganska mycket grejor bokat under sommaren och så kommer jag inte att ha någon semester i juli eller augusti".
Här sitter jag nu, så där härligt efterklok och bitter. 
Alla människor jag känner har haft långa, sköna, lediga dagar och hängt på badplatser och på uteserveringar, grillat flintastek och druckit rosévin, gått på konsert och åkt till Gotland.
Själv har jag jobbat. 
Jag hade ju min semester i slutet av maj och en vecka i juni. 
Fan också.
Nästa år tänker jag vara ledig två veckor i juli och en vecka i augusti, en vecka senare på hösten och två veckor på vintern. 
Så det så. 

Idag, när jag skulle kasta skräp på baksidan av det hus där jag jobbar, hände det något riktigt snuskigt. Jag släpade lite emballageplast mot en soptunna och skulle just lägga allt i behållaren när jag plötsligt märkte att jag blev blöt på armarna. Regnvatten, var min första tanke. Sedan, när jag kände stanken insåg jag vad som hade hänt. Plasten hade legat där sedan igår och under natten hade någon jävel använt vår baksida som toalett. Denne någons äckliga urin rann nu utmed mina armar och på kläderna. 
Så galet vidrigt. 
Inte konstigt man längtar efter lite semester. 
Och efter sina vänner.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar