lördag 29 augusti 2009

Oh happy day!


Åh, vilken härlig dag.

Mannen som sålde ett ny objektiv till mig på Expert vid Hötorget var både snygg och trevlig. Han och alla andra män jag handlat av denna dag har ignorerat min slitna uppenbarelse och behandlat mig som en prinsessa. Det måste vara klackarna... jag har nämligen trippat omkring i samma outfit (liksom håruppsättning och smink) som jag hade igår kväll när jag var ute och roade mig med mina arbetskamrater: caprikorta tights, lång skjorta och silverskorna med alldeles för höga klackar. På Hötorget handlade jag krondill av en man som mer eller mindre bjöd in sig till kvällens kräftskiva och i Hötorgshallen fick jag ett oändligt leende från mannen som stod bakom disken och sålde vin. Faktum är att även tjejen som langade fram kräftor längre in i lokalen önskade mig en "jättetrevlig helg" och gav mig ett superbemötande. 

Det är så befriande med glada människor. Nu kan jag ju inte annat än njuta av den här dagen. Solen skiner och jag har obegränsat med mat och dryck i mitt hem, en vän jag saknat ringde, en annan vän ringde från en närliggande park utan att säga något viktigt alls och en tredje vän, min lillebror, smsade och sa att han vill åka till Norge och fota med mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar