tisdag 25 augusti 2009

Same, same, but different.


Kollade just Facebook och såg att mitt ex har blivit taggad på en massa bilder. Han har varit i Grekland med sin nya flickvän. Äntligen hemma har hon, flickvännen, lagt upp 118 bilder för alla vänner (och mig) att beskåda. Jag skrattade högt för mig själv när jag bläddrade igenom dem. I min fotosamling finns ett album som ser näst intill likadant ut. Den enda skillnaden är att det är jag på bilderna. När jag tittar på bilderna från min egen greklandssemester denna sommar kan jag konstatera att det är personerna som skiftar, men knappast de grekiska motiven. Grekiska sallader, den hyrda vespan, pussar på stranden, öl på balkongen och restaurangbesök, allt är med. 

jag och han, två nya, grekiska öar (alla var överens om att inte åka till ett ställe där vi redan varit med någon annan) och vår nya pojk- och flickvän.

min version av grekland 2009
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar