lördag 15 augusti 2009

Det tråkigaste blogginlägget i mannaminne.


Upp och iväg till jobbet. Alldeles för sen efter att ha terapiduschat i en evighet. De som känner mig lite närmare vet att jag tar lång tid på mig i duschen. Jag står där och tänker och för inre monologer och dialoger tills mina själsliga nivåer är i harmoni igen.  
I slussen blev jag ännu mer försenad. SL hade ställt in en tur och jag fick snällt vänta på nästa buss. Dagen gick ganska snabbt och jag såg fram emot att träffa mina vänner efter jobbet. Men, något gick snett vid kassaräkningen och eftersom jag har för avsikt att vara ledig imorgon  (jag liksom nedan nämnda gud har valt att förlägga vilodagen till en söndag), ville jag naturligtvis se till att allt var i sin ordning när mina kollegor öppnar butiken imorgon bitti. Det tog en jävla tid att få allt att stämma och först när klockan närmade sig halv åtta var jag åter på väg mot Slussen. Jag siktade på att ta bussen från Odenplan klockan åtta. Buss nummer 515 var inställd såväl klockan åtta som kvart över. Huttrande och arg gick jag till tunnelbanan och åkte till Fridhemsplan för att byta till blå linjen. Hjulsta 10 minuter. Såklart. Tåget kom och jag såg fram emot att komma hem och beställa något onyttigt på den lokala pizzerian. Jag hann naturligtvis inte, alla pizzerior i denna lilla stad stänger klockan 21. Jag gick Sturegatan fram i ett höstigt duggregn och kom såsmåningom hem med tre dvd-filmer, en påse chips och en flaska apelsinmer. 

Imorgon är det en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar