söndag 9 augusti 2009

jag här, han där.


Jag satt och redigerade bilder när jag kom på att jag fortfarande har en hel del bilder kvar på datorn hemma hos mitt ex. Fotografier och en sån där liten samlingsservis med minimala kaffekoppar och assietter prydda med blåklintsblommor. Kitschigt underbar idag, dunderful om du frågade mig valfri födelsedag mellan fem och tretton. Dags att hämta hem de där grejorna, tänkte jag. 
Jag slog hans nummer och han svarade. 
Efter hur mår du och jag mår bra, sa han, "Vet du var jag är?".
"Nä", svarade jag.
"På Madonnakonserten."
Jag insåg naturligtvis i samma sekund som han sa var han var, att han var där med sin nya flickvän. Nästan samtidigt hörde jag en kvinnoröst intill hans telefon. "Vem pratar du med?". 
Han svarade inte. Sedan skyndade vi oss att avsluta samtalet. Han ska höra av sig efter semestern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar