lördag 15 augusti 2009

Amelia tipsar!




Läser om panikångest i tidningen Amelia. Köpte den enbart för att läsa artikeln med namnet "Bye, bye panikångest! Enkla hemmaövningar"

Jag läser:

"En panikattack definieras som en "avgränsad episod av intensiv rädsla eller obehag där minst fyra av följande symptom utvecklas hastigt och når sin kulmen inom 10 minuter":

- Hjärtklappning
- Svettning
- Darrning eller skakning
- Känsla av att tappa andan
- Kvävningskänsla
- Smärta eller obehag i bröstet
- Illamående eller obehag i magen
- Svindel, ostadighetskänslor eller matthet
- Overklighetskänsla
- Rädsla att tappa kontroll eller bli tokig
- Dödsskräck
- Domningar eller stickningar
- Frossa eller värmesvallningar

Vad skönt att jag åtminstone inte får domningar eller stickningar.
Men alltså, om man får alla de där symptomen måste man ju vara hur knäpp som helst. My god. Jag tror att jag behöver få hjälp med att reda ut ett och annat. 

Grejen är att jag är rädd för att börja gräva i det där. Jag vill fortsätta att låtsas som om det går ganska bra ändå. Jag vet att jag sagt att mitt liv skulle få en ny riktning efter semesterveckorna i Grekland.  Det har det. Det här är en av de saker jag lovat mig själv att ta tag i under hösten. "Under hösten" som om det vore nån jäkla tidsinplanerad hobby. Nästa vecka är det jag som ringer till farbror doktorn. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar