lördag 15 augusti 2009

From heaven above to earth I come. To bear good news to every home...



Käre Gud i himmelen om du finns, 
Hjälp mig att tänka så där buddistiskt fritt och vänligt. 
Jag fick just veta att jag ska få ett halvsyskon och jag känner att min rektion är allt annat än harmonisk.

Gud, ge mig styrka att känna glädje för deras skull. Det vore väldigt snällt om du kunde ge mig den där styrkan redan nu för jag känner att jag just blev ganska liten och svag. Om det inte finns någon styrka att ge bort just nu skulle jag också bli himla glad för en ganska stor summa pengar. Då kunde jag istället shoppa mig lycklig.
Jag väntar på ditt svar tills imorgon. Om du gör mig besviken kan det hända att jag inte tänker bry mig så mycket om dig i fortsättningen. 

Amen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar