lördag 22 augusti 2009

Godnatt.


Kom hem från jobbet vid kvart över nio i kväll. 
I morgon ska jag vara ledig. 
Jag har svårt att varva ner när jag jobbat mycket. 
En ledig dag i tisdags och innan det förr-förra helgen.
Klockan är tre på natten och jag har vaknat i min vintagesoffa efter att ha somnat framför en dvd. Très deprimerande.
Min telefon vibrerar. Sms. E har kommit hem efter en blöt utekväll.
Min vän F är hemma hos sin pojkvän och äter kräftor. I wish att jag hade sett röken av en kräfta.
Så här på natten står det klart, pretty clear.  Mitt jobb tar all min tid och energi. Jag har reducerat antalet "aktiva" vänner till ett minimum, för jag hinner inte med att vara social. 
Det är galet, men sant. Och sorgligt. 
Bäst att sova nu. Att sova på saken kan bota den tråkigaste av ångest.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar