tisdag 18 augusti 2009

Peeling och puben.


Tisdag som känns som lördag. 
Har trotsat guds bud om att vara ledig på den sjunde dagen och väljer att lata mig på den nionde istället. Kroppen värker och är öm, hjärnan är nästan tom och min lägenhet ser ut som om det har varit inbrott. Sitter naken i sängen och konstaterar att jag fortfarande är hyfsat solbrun på magen efter sommaren. Peelinghandske är nyckelordet här. Skrubbande ger en mer långvarig solbränna liksom slätare och mjukare hud. Det lär man sig av att läsa glossy magazines. Konstaterar också att den där gyllenbruna magen är ganska rund. Tjock helt enkelt. Just idag gör det inget.

Hoppade av bussen vid Stråket igår kväll och gick till puben. Där visade man fotboll på storbildsskärm och stämningen var på topp efter att AIK besegrat HBK. Jag pratade med nya och gamla vänner och efter en kaffe Karlsson anmälde jag mig som sällskap till en kille som gillar att åka på auktion. Jag vill köpa en golvlampa med stora, vackra skärmar. Efter stängning gick jag hemåt, full av liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar