onsdag 22 april 2009

Nästan som på hotell.

Kattvakt. Sigrid är en egensinnig liten kattlady jag bor med ett par dagar. Jag flyttade in efter jobbet igår och packar väskan i morgon bitti. Även om vår relation är lite ansträngd emellanåt har vi hittat varandra efter många års vänskap. Det var en särskilt en sak som jag skulle göra min vistelse här i Solna extra lyxig. Något som för andra är en sjävklar ägodel. Sigrid har en TV. Ni vet SVT, TV3, 4:an och Kanal5. Jag hällde upp ett stort glas med blåbärssoppa, slängde mig i soffan och började förväntansfullt att zappa mellan kanalerna. Fram och tillbaka, upppåt och nedåt. My god. Är detta vad ni andra sysslar med på kvällarna? Det började trevligt med lite Anna Skipper och Uppdrag Granskning följt av en muffinsbakande Leila. Men sen, när jag tittat en halvtimme eller så slog det mig; jag gillar inte att titta på tv längre. Jag älskar att gå på bio och jag gillar att läsa nyheter på nätet, men TV.... näe. Jag är avprogrammerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar