måndag 6 april 2009

jag, jag, jag


Jag har inte någon TV. Jag vet ingenting alls om Robinson eller Idol. Jag känner några som jobbar på tv och några som jobbar på radion. Ibland får jag veta hemliga grejor om folk jag läst om i skräptidningarna. Ännu mindre vet jag om tv-serier. Jag har följt ett fåtal serier i mitt vuxna liv. Nikolaj og Julie gillade jag mest. Och Family Guy. Just nu gillar jag Mia & Klara, de avsnitten har jag kollat in på nätet. Jag är den tråkiga typen som somnar när man tittar på dvd. Nästan jämt. Jag älskar att gå på bio men minns inte alltid i efterhand vad filmerna handlade om. Jag har inte något körkort, men älskar att åka bil. Ännu mer gillar jag att åka vespa. Helst på semestern. Med böcker är det som med filmer. Jag lever mig in i handlingen och identifierar mig med berättelsens karaktärer. Gråter och skrattar. Jag skulle vilja lägga nytt golv i mitt kök, afrikanskt klinkergolv. Till Marrakesh vill jag resa. Pruta och dricka te i en basar, doftande av främmande kryddor. 


och, så gillar jag blommor

Vem är du? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar