lördag 18 april 2009

fast i tänket.


Lördag. Vaknade tidigt efter att inte kunnat somna igår kväll. E verkade sova tungt. Jag låg och tittade i taket. Tänkte. Väntade. Funderade. Sedan, en lång skön frukost. Kärlek. Promenad och tysta tillsammans. Vi invigde vespasäsongen med att ta på oss hjälmarna, tanka fullt och pumpa däcken. Jag lämnade honom i solen på Dalagatan. Jag är en tänkare idag. Vet inte varför, det kom över mig i natt när jag låg där och väntade på att somna. Alla tankar går långsamt genom hjärnan, signalsubstanser som klibbigt klistrar sig fast och tvingar mig att analysera. 

Äsch. Nu är det ju lördag. Då ska det vara trevligt. Så, bort med tänk-tramsandet. In i tjo och tjimmandet. 
 

på odenplan snöade det, nya vantar inhandlades raskt på åhléns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar