söndag 19 april 2009

En vecka i april.


Medan Frida med vänner var på Grimsta IP och såg Gnaget besegra Brommapojkarna lånade jag vår numera gemensamma vän Daniel och gick på långpromenad i blåsigt solsken. Denna söndag känns som en skön avslutning på en vecka som seglat upp som en otroligt härlig vecka på det sociala planet. Jag har inte jobbat lika mycket som vanligt och istället ersatt timmarna i butiken med underbar vänskap. 

tie a yellow ribbon round the ole oak tree

Påsken med E avslutades på Pizza Hut. Vi drack mellis och Cola, åt pizza ur samma form och trasslade runt i våra filosofiska diskussioner om livet. Vi konstaterade att det gått bra så här långt. Jag iakttog och studerade de sociala koderna, familjetraditionerna och viktiga så-här-gör-man-i-vår-familj-rutinerna. Små subtila prylar. Det är skönt att ha familjeintroducerandet avklarat. Det finns plötsligt ett "vi". Han och jag, hon och han.

e släcker en av eldarna

Tro det eller ej, men kvalitetstid kan också vara att hänga med sin bästis i ett köpcentrum. Vi gjorde det. Sedan drack vi öl och åt köttbullar, potatismos och lingon på lokala puben. Skvaller och öl fick oss tillbaka på rätt spår efter alltför mycket jobb och cocooning den sista tiden.

Ett bra möte med kollegor mynnade i torsdags ut i en otroligt trevlig kväll med min manliga vän. Vi lekte leken "vem skulle du ligga med om du var tvungen att välja en politiker, en skådespelare osv." Han skulle ligga med Scarlett Johansson och Filippa Reinfeldt. Jag valde Benicio del Toro och Barrack Obama. 

afterworkvin i dubbel bemärkelse

Plötsligt var arbetsveckan förbi och det var fredag. Jag mötte E på gatan och vi åkte bussen till Solna där vi åt indiskt på Nirvana. Liksom förra gången jag var där fick jag visa legitimation när jag beställde öl. Komiskt. När jag var där med E och min mamma har jag en känsla av att servitören trodde att de var mina föräldrar. 

Igår. Vilken underbar dag. Efter att jag beslutat mig för att släppa in lite tjo och tjim, that is.
Öl på Skytteholms fotbollsläktare med vänner i den nedåtgående solen. Sedan tacomiddag med vin, vänner, en  pytteliten hund och musik hemma hos mig. Det var så där trevligt och roligt som jag önskade mig häromkvällen. Tjejigt och fnissigt. Kvällen avslutades med öl och skönt häng på puben. 

Nu, av helgen finns endast timmar kvar. 
Jag sitter och tittar på spikmattan. Kanske. 

Nästa gång jag måste svara på vilken kändis jag skulle ligga med om jag var tvungen tänker jag också svara Scarlett Johansson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar