måndag 21 februari 2011

Söndag oh söndag!


Jobbade rumpan av mig i varuhuset idag, 50%-kampanjen lockade människor från när och fjärran och i den här kylan var det många som passade på att fynda varma vinterkläder. Det betyder noll möjligheter att vila för oss som jobbar. Det betyder också noll möjligheter att smita iväg och köpa lunch på Coop om man glömt sin lunchlåda hemma. Tur att vi säljer mat i varuhuset. Vi säljer sportdrycker, måltidsersättningar, proteinshake:ar, powerbar:s nyttiga smoothies och lightläsk. Sånt där som smakar papper och kartong. Jag köpte en kartongbit med kola och müslismak + en chokladpappersdryck. Tack jesus för hittepåmat.

Gissa om jag blev glad när ett sms väntade i jackfickan efter arbetspassets slut.
"Kom till indiern!"
Jag skyndade och fick äta middag med finaste E och hans syster + man, vilken fantastisk avslutning på en härlig vecka. Palak Ponir och nanbröd. 2 msk ris för att minimera kolhydraterna och en öl för att det är fredag i min inre almanacka. Mätt och tjock gick jag med E från restaurangen till bilen till lägenheten till sängen. Och somnade med kläderna på. Hallelujah vad skönt.
Vaknade nyss, borstade tänderna och hoppar nu tillbaka till sängen. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar