onsdag 16 februari 2011

Ju mer jag tänker på att blogga desto mindre skriver jag.



Det är den 16 februari och jag känner att det kommer att bli ett bra år. Va?! Hörde ni?! Det kommer att bli ett bra år! När hörde någon mig säga detta senast? Nä, det är första gången!
Jag känner ända in i minsta cell att det kommer att gå bra. Kontraktet jag skrev med mig själv under de första dagarna i januari håller fortfarande. Det har varit lite svårt att hamna rätt i spåret, men nu, nu, nu händer det!

Mitt kontrakt:


Kontraktet handlar om att prioritera mig själv och de val jag måste göra för att må bra på lång sikt. Det mesta kanske ter sig helt självklart för de flesta, men för mig har den röda tråden saknats. Så, eftersom jag begåvats med en liten portion självinsikt (sa åtminstone vår ledarskapscoach mr. Espolin Johnson på jobbet häromdagen) så har jag skrivit ned vad det är jag vill förändra och försöker mig på att leva lösningsorienterat istället för att alltför mycket fokusera på problemen och det som varit.

Braigheter hittills denna vecka:

måndag: engagemang på arbetet: strävar efter att delegera,
alla hjärtans dag-middag med vänner hemma hos mig oss.
tisdag: bokad tvätt-tid, träning med pt, yoga och minimalt med kolhydrater.
onsdag: matlåda, disken avklarad och bokat tid med vän för nästa vecka.

Japp. Det går bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar