måndag 7 februari 2011

Oj oj oj vilken vecka.


Jag var ledig förra helgen. Födelsedagshelgen.
Sedan klev jag på ett jobbrace som aldrig ville ta slut.
Jobb, jobb, jobb.
Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag.
8 dagar och sådär en 100 arbetstimmar senare sitter jag hemma i min mörka lägenhet och njuter av lugnet. E ligger i sängen och jag hör hur drömmarna formar andetagens rytm. Det är så härligt att ha honom nära. Vi är nära varandra. På många sätt. Och, jag är inte rädd längre. Snart, den 1 mars, flyttar han in på prov. Provbo:ning del II.

Jag är så trött. Men så glad, ända in i hjärtat.
Jag har slutat äta mina piller. Vi får väl se hur det går med det. Jag VET att man inte ska sluta hux flux och jag VET att det kanske inte var läge att sluta just nu. Men, jag är trött på att äta dem. Så, nu MÅSTE jag börja leva hälsosamt. Jag tror nämligen att träning, rätt kost, yoga, meditation och god sömn kommer att ge mig samma resultat som pillren. Imorgon börjar jag!

- Träning: Imorgon köper jag träningskort på Sats i Sundbyberg. Yogakursen går utmärkt.
- Kost: Har efter över tio år av katastrofala frukostrutiner börjat äta finfina morgonmål. Jag har börjat ta med mig hemmalagade lunchlådor och nästa steg är att dra ner på SOCKER, VITT MJÖL och KOLHYDRATER. Mer protein och fett, vatten och grönt te.

"Titta i affären på innehållsförteckningen: Högst 5 g kolhydrater per 100 g födoämne. Det är det totala kolhydratintaget som har betydelse i slutänden. Enbra tumregel är att inte äta mer än 20-30 g kolhydrater per dag."
Källa: Doktor Dahlqvists blogg.


Sömn: Så fort jag kommit loss ur den här veckan (jag har fortfarande en gigantisk inventering att ro i land) så tänker jag försöka sova tidigare på kvällarna och gå upp tidigare på morgonen.

Ikväll har jag varit på Texs Longhorn och sedan på O´Learys med E och en fin vän. Jag glömde tillägga en sak här ovanför: Att träffa vänner och att vara med människor man tycker om, det får man inte glömma. För min del tänker jag planera in det i min kalender.



Jag och min MiaSkäringerglugg efter två öl och två kaffe Baileys!


1 kommentar:

  1. Skönt att höra att ni ska göra en prov bo tillsammans igen. Låter som du har kontroll på din kropp och du vet hur du ska göra. Alltid bra att planera in i almenakan då vet man att det blir av.
    Kram

    SvaraRadera