fredag 11 februari 2011

oh happy day!


Snö och storm, snöstorm. Lite tungt att det kom så mycket snö och blev så kallt igen, men jag väljer att inte hänga läpp, det är ju trots allt fredag och jag får vara ledig hela helgen!

Mensvärk och trött efter en intensiv arbetsperiod med endast en ledig dag på två veckor och lite biverkningar av att ha slutat med min medicin alltför snabbt. Vid två tillfällen har jag rodnat och hamnat i ångestläge den senaste veckan. Pillren som antagligen haft en ganska stor placeboeffekt går ur kroppen och lämnar mig med kraftig yrsel och rädsla för ångestattacker. Men, jag har bestämt mig, inga mer piller förrän jag sett om mitt nya drag ger önskvärda resultat.

JAG HAR BESTÄMT MIG.

Jag har gått upp en hel del i vikt sedan jag började äta medicinen mot min ångest. I kombination med slarvig kosthållning och noll träning har det stegvis börjat bli ett projekt att välja något ur garderoben. Därför har jag satt upp följande mål:

- jag vill väga så att jag kan bära kläder jag trivs i = minus 10 kilo.
- om jag en dag blir gravid vill jag vara i form innan det är dags att gå upp graviditetskilona.
- jag vill att min trasiga rygg ska vara så stark att smärtan minimeras eller försvinner helt.
- om jag ger mig själv chansen att leva ett sunt och hälsosamt liv på flera plan vill jag att medicin mot ångest och depression ska vara den absolut sista utvägen.

DÄRFÖR,
har jag köpt ett träningskort på Sats i Sundbyberg.
OCH,
ett antal pass tillsammans med en personlig tränare.
1 gång i veckan ända fram till maj.
Det kallar jag personlig investering.

Igår var jag på plats för att boka upp våra första pass, prata lite om var jag befinner mig i livet och på träningsfronten och för att springa lite på löpbandet. Det var verkligen ett ärligt hallelujahmoment när jag ett par timmar senare pulsade hemåt i snöovädret. Trött, hungrig, svettig. På väg mot ett sundare liv.

1 kommentar:

  1. Låter som en sund och bra plan på din kropp och själ.
    Skönt med ledig helg.
    Kram

    SvaraRadera