söndag 18 oktober 2009

söndagsångest.


Vaknade med hjärtat i halsgropen. Borde vara både bakis och trött men kände mig rastlös och speedad. Låg och stirrade i taket en stund, försökte analysera natten som gått, men hittade inga svar. Kvällen var trevlig, rolig, galen, intensiv och allt det som ingår i en lyckad partyafton. Men den var något mer. Desperat. Pirret i mitt bröst bankade och ville bli tystat. Och som jag tystade det. Tuttifruttishots, öl, white russian, fler shots, mer öl och kaffe karlsson. Det fanns ingen botten i mig och inget slut på kvällen. Sanningar kastades omkring och skratt blandades med tårar. På bussen mot nästa ställe, efter att det första stängt, stoppades jag. En omtänksam hand drog med mig av på hållplatsen utanför mitt hus och jag hörde honom säga, det räcker nu. Sedan låste han upp min ytterdörr, lät mig borsta tänderna och blev inte arg för att jag somnade innan han hunnit borsta sina.

love, love is a verb
love is a doing word
fearless on my breath
gentle impulsions
shakes me makes me lighter
fearless on my breath
teardrop on the fire
fearless on my breath

Teardrop, Massive Attack

1 kommentar:

  1. Låter som en lyckad utekväll :-)
    // Jonathan Jönsson.

    SvaraRadera