lördag 24 oktober 2009

glad och rusig.


Är jag i någots slags placeborus eller har det börjat hända grejer i mig?
Stod i duschen i morse när jag plötsligt märkte att jag stod och nynnade. Jag hum-hummade och kände mig glad. Vi pratar om en lördagsmorgon klockan åtta. Med ett lätt illamående (en annan biverkning) susade jag genom lägenheten och istället för att dagdrömma bort oceaner av tid blev jag klar på nolltid.

Illamående, yrsel, bisarra svettningar när jag sover och ett litet surr på insidan är annars de biverkningar jag märkt av. Lura in, smyga ut, sa apoteksteknikern när hon berättade om hur jag skulle äta dessa piller. Man börjar med en liten dos och sedan trappar man av efter några års knaprande. Min läkare gav mig full dos från början. Bra eller bluff?

Ikväll: vänner, vin och sång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar