onsdag 14 oktober 2009

en solig höstdag i oktober.


Har varit hos doktor Sandén idag. Vi skulle prata om min rygg. Det gjorde vi inte. Vi pratade om min insida, varför det kan kännas som om jag är i himlen och helvetet på en och samma dag. Han visste inte varför, men sa att han trodde att en viss tant eller farbror på avdelningen bredvid nog kan lära mig att hantera sådana tankar. Sedan fick jag fylla i ett formulär, vars sammanräknade poäng talar om hur det står till i min hjärna. Tredje gången gillt, samma frågor, samma poäng. Jag och doktor Sandén är överens, jag behöver träffa den där tanten eller farbrorn, liksom jag behöver äta ett särskilt sorts piller som hjälper mig att se livet från den ljusa sidan lite mer kontinuerligt.

Tänk att man kan vara glad och ledsen samtidigt.

1 kommentar:

  1. Ja. Den stora frågan. Om man är lite glad känns det inte så bra eftersom man just basunerat ut att man är deppad. Men det är just så. Både och. Det kommer bli bättre, starta upp med en behandling och det kommer göra dig gott. Kram Emma

    SvaraRadera