onsdag 21 oktober 2009

"nu är det slut för idag, tack och adjö för idag..."

Har just loggat ut från mitt arbetspass och äntligen stängt av den kommersiella radiokanalen som dånar ut över mig och butikens kunder dagarna i ända. Förutom lätt tinnitus efter en dag på jobbet är det bara entréfläktarna som brusar i bakgrunden. Ganska skönt att vara ensam på jobbet. Jag skulle kunna vara här hela natten och städa och plocka och sortera och ändra och fixa och förbereda och planera. Men det ska jag inte. Jag ska gå hem. Schemat (och klockan...) säger att arbetsdagen är slut, finito, zu ende. Hemma kan jag också städa och plocka och sortera och ändra och fixa och förbereda och planera. Men det ska jag inte. För när jag kommer hem ska jag dricka te, tända levande ljus, sätta på lite bra och skön musik. Sedan ska jag lägga mig på min spikmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar