onsdag 24 mars 2010

Ledig dag.


Onsdag och ledig från jobbet.
Solen skiner och jag har haft ett givande möte med en otroligt inspirerande kvinna.

Med en ta-med-kaffe från Coffee-nånting strosade jag över Östermalm och betraktade människorna som jag passerade. Oerhört välklädda, i märken jag köper kopior av i slitochslängvaruhusen. Det är en annan värld på Östermalm. Alla verkar så självsäkra och självklara. Genom fönstren på de pampiga husen ser man välordnade hem med tunga gardiner och dyrbar inredning och på gatorna står lyxiga och alldeles för stora bilar parkerade.

Hemma i Sumpan nu igen och fixar med några saker innan jag ska träffa min underbara vän E. Vi ska äta lunch och gå en långpromenad. Han vill att vi ska titta på handtag till luckorna och lådorna i hans kök. Själv har jag börjat fundera på hur väggen i mitt eget kök ska se ut. Sedan jag klädde om köksstolarna med mönstret "paradis" har jag gått och funderat på om inte samma designhus ska få pryda väggen. Kokeshi. Men då är frågan what to do med golvet? Klinker från Marocko eller måla trägolvet? Eller bara måla ovanpå den fula plastmattan?

kokeshi från Bantie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar