onsdag 31 mars 2010

Onsdag igen, jösses.


Tittar på föregående inlägg: onsdag och ledig dag. Konstaterar att det åter igen är onsdag och ledig dag. Jag har jobbat every single day sedan dess. "Engagemang ger resultat" konstaterade jag och en kollega som är butikschef på andra sida Stockholm. Högsäsongen är här och det finns ingen återvändo. På schemat tornar arbetspassen upp sig högre än den där bönstjälken i sagan om Jack. Nio till sju och så lite "ska bara" på det. Det kallar jag engagemang. Och en enkel biljett in i väggen. Jag är medveten om detta och tänker köra detta race under begränsad tid. Högsäsongen. Om folk som inte arbetar i butik förstod hur galet tungt det kan vara vissa dagar, då tror jag att en och annan kund skulle vara en smula mer ödmjuk i sitt tonfall när de tilltalar oss som står där och representerar våra företag. Men, jag måste bara säga en sak: med mitt nya, lite sundare inre (läs: lyckopillerpåverkade hjärna) så tycker jag att mitt arbete är roligt. Och det är en jäkla skillnad mot hur det var tidigare. Nu kör vi!

Och, ikväll ska jag till en kyrka i Fruängen och titta på min favoritmusikal Jesus Christ Superstar. Men först: städa, tvätta, sova, äta, städa, sova, tvätta. Det där jag inte gjort sedan förra onsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar