onsdag 10 mars 2010

dagdrömmeri.


Ledig dag. Vaknade flera gånger i natt och hade svårt att somna om. När klockan slog sju var jag klarvaken och gick upp och duschade. Framåt halv nio vaknade E och vi åt frukost bestående av Kefir, hemmagjord müsli, avokado, ägg och te. Det är så himla trevligt att äta frukost. Och gott. Dagen som följer efter en god frukost känns stabilare än de dagar jag stressar iväg och grabbar en tröstlös macka i farten. Det finns ett juice- och mackställe på perrongen intill Saltsjöbanan i Slussen. Där kan man köpa en vit, smaklös och smulig macka med osaltat margarin, en ostskiva med insmält gurkskiva och tomatklyfta samt en flaska juice för 42 kronor. Det var en period när jag köpte det där varenda morgon.

aaah! shit... tvätten!!!

ååh. jag glömde tvätten.
När jag kom ner till tvättstugan låg all blöt tvätt i en stor hög i en sån där korg på hjul. När jag öppnade torkskåpet märkte jag att jag dessutom hade glömt att trycka på startknappen.

Men, efter en superfrukost och en härlig promenad i solen kan inget gå fel denna dag (om jag säger det många gånger tyst för mig själv så kommer det kännas bättre.
Nu: hänga upp tvätt (två fulla ikeapåsar) någonstans i lägenheten...

ps. jag satte upp en "förlåt"-lapp till den stackare som fick hålla på med min tvätt.

1 kommentar:

  1. Förutom att du har glömt tvätten låter det som du hade en bra ledig dag. Hoppas att din helg blir bra.

    Kram

    SvaraRadera