söndag 25 maj 2008

Singelhelg.


Friday I´m in Love: Underbar middag på Bistro Ruby. Vinet, sällskapet, maten, atmosfären. Han och jag i harmoni, fint att ses igen.

Saturday Fever: Sedvanlig tex-mex-middag och vitt vin inledde schlageraftonen. Efter den eurovisionistiska floppen, vars vinnarlåt jag inte längre minns hur den låter, kom taxin likt en vit springare och förde oss till balen baren. Man måste inte gilla musiken i sig, men det är svårt att låta bli att ha roligt i en schlagerbar. Igår var inget undantag. Oh my god. Det var så roligt att både jag och min nyaste syster idag har konstaterat att vi har träningsvärk i magen efter alla sköna skratt under natten. En av mina favoriter i den stora eurovisionsschlagerfinalen var det franska bidraget. Det är något med de franska männen liksom det franska språket som gör mig fånigt knäsvag.

Sunday, Bloody Sunday: Härligt bakis. Mall-walking i Solnas aningen sovande galleria. Hamburgare ordnade känslan av tomhet i magen, nyaste systern stod för skönaste sällskapet och en egenfixad fruktsallad på en filt i parken var mysigare än det mesta. Roligast av allt var kanske ändå provrumsincidenten. Jag och F var inne i ett jättelikt provrum på H&M och provade kläder när jag fick för mig att prova en sexig korsett i storlek 38. Det skulle jag inte ha gjort. Väl på ville den aldrig mer komma av. Den satt som berget. Medan jag nästan naken i panik ålade runt hela provhytten för att få av mig det porriga plagget låg F på golvet och vred sig av skratt. Note to self: korsetter ska ej förväxlas med sexiga linnen, korsetter är till för att hålla in och hålla upp, inte för sensuella förförelsetricks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar