söndag 4 maj 2008

Shopping makes you happy. I promise.


Det verkade alltför dystert att gå ned och ta tunnelbanan tillbaka till Söder. Jag behövde inte åka någonstans. Möjligen hem till tvättmaskinen och den ostädade lägenheten. Alternativet var så mycket trevligare. Loppmarknaden och myllret av människor på Hötorget. Jag gick dit, tittade och tog lite bilder. Radio huvud stod på Magnus Uggla-repeat. Pratade tidigare idag med någon om mat. Plötsligt, nu ikväll, slog det mig, jag har bytt ut mat mot kläder. Kanske har det i mitt tidigare liv varit så emellanåt att jag ätit mig glad. Numera blir jag glad av kläder. Idag fick jag ett par nya converse.

Förutom conversedojjorna hittade jag även ett DAY Birger et Mikkelsen-linne och en söt kofta på Åhléns. Hade jag varit en av de tusentals bloggare som publicerar dagens outfit hade jag antagligen lagt ut bilder på dessa inköp här och nu, men en vanlig kofta är väl inte så värst intressant att visa upp och linnet, oh my god, linnet, det sparar jag för speciella tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar