tisdag 12 maj 2009

diskning i sumpan del sol


Står och diskar. 
Tankarna blandas med diskmedelslöddriga gamla matrester. 
Jag låter hjärnan leka fritt. 
Hackad spenat i blaskigt vatten. 
GI-diet. 
De starka, härliga kvinnorna från i helgen. 
Min vän som vill att vi ska ses och fota igen. 
Resan till Grekland. 
Illaluktande smoothie som fastnat på insidan av ett glas. 
Ett glas rosé med vänner på närmaste restaurangen i kväll. 
Kärleken, leder den framåt eller ska jag fortsätta finnas i nuet? 
Halväten hemmagjord hamburgare med dressing som är genomskinligt stel. 
Semester snart. 
Vet inte om jag orkar ringa till pappa. 
En skvätt äppeljuice på diskbänken. 
Högsta chefen på besök idag, jag visste vad han skulle säga. 
Framkallade bilder i brevlådan. Minnen på papper. 
En trasig påse med hälsogodis. Löjligt ord, hälsogodis.
Min mobil är tyst, alldeles för tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar