onsdag 28 februari 2007

Relegerad hund.


Aj min mage. Den är full av sushi, vindruvor och cola light.
Ikväll har jag, och två vänner invigt den nya hemmabioanläggningen. Hemmabioanläggning är kanske ett av de fulare orden i svenskan?

Lilla hunden har varit en alldeles exemplarisk sådan idag och jag tror att han hade kunnat vara på ett hunddagis utan några som helst problem. Jag tror faktiskt att det egentligen inte var enbart Linus fel att han blev utkastad och avstängd. Kanske har personalen på dagiset inte riktigt koll på hur hundar i allmänhet fungerar och därmed i synnerhet inte vet hur de ska handskas med en hormonstinn 8-månaders boxervalp.Well, idag har han varit hemma ensam kortare stunder och det har fungerat alldeles utmärkt. Lillebror Jakob har varit här, han ska låna vår bil tills imorgon. Tänk att tre av mina syskon är så vuxna numera att de har körkort. Själv funderar jag på att köpa mitt på postorder.

Ps. Igår blev Linus att han blev relegerad från sitt dagis. Han hade varit så "valpig och lekfull" att han hade stört både de andra hundarna och grannarna i huset. Jaha. Då får han väl vara hemma då, tänkte jag. Det klarar han ju numera. Utanför huset hemma på Hornsgatan träffade jag en av våra grannar. Jag berättade att vårt fantastiska dagis numera var ett minne blott och att han i fortsättningen kommer att vara hemma en del on his own. "Ni får säga till om ni hör honom genom väggen", sade jag halvt orolig och halvt för att vara artig. Jadå, svarade hon. Sen sa hon det fruktansvärda: "Han ylade ju en del häromkvällen." När vi var på bio, med andra ord. Han y-l-a-d-e. Det är lite jobbigt att få veta att ens hund stör i fredagsmyset och sjunger med i "Så ska det låta"-bruset från grannens TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar