fredag 23 februari 2007

23 februari

Snö, snö, snö! Det har snöat oavbrutet i flera dagar! Härligt när det knarrar under skorna -även mitt inne i centrala Stockholm. Linus är heltokig! Han jagar snöflingor och dammsuger marken efter snö som går att äta. Han kör ner hela nosen i allt det vita och när han tittar upp ser han ut att ha dragit en lina...

Nu är lillebror Eddie här också, han har sportlov och ville förgylla vår tillvaro med ett besök. Igår fick han följa med mig till universitetet och lyssna på en föreläsning om svensk grammatik. Han tyckte inte att det var särskilt roligt. På kvällen spelade vi sällskapsspel, gjorde chokladgodisar och pratade en massa. Ikväll lutar det åt bio eller nåt annat mysigt. Jag hoppas Thomas vill ta med sig Linus dit han ska så att jag och Eddie får några timmar för oss själva.

Lite senare:
Linus fick stanna hemma själv. Jag tror att det gick hyfsat bra, han verkade lugn och fin.
Lillebror och jag gick på bio med ytterligare en bror och såg premiärvisningen av "Se upp för dårarna", käkade en massa pop corn och skrattade och grät om vartannat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar