söndag 5 juni 2011

Resan var inte riktigt målet, men en intressant sådan.



Lägg till video
Åkte ut till vänners lantställe igår förmiddag. Efter att ha varit uppe tidigt och tvättat i flera timmar var jag glad över att kunna ta en tidigare buss än jag först räknat med. Med packad väska och efter en fantastisk frukost med E på balkongen begav jag mig till Brommaplan för att byta till en långt-ut-på-landet-buss. Men nej, bussen jag åkte med hade sölat sig så galet att jag missade anslutningen. What to do? Jag klarar mig på egen hand ett tag, sa jag lika mycket till de väntande vännerna som till mig själv och köpte två kartonger med jordgubbar och satte mig på en annan buss. Vips så var jag i Drottningholm och vid Drottningholms slott. När man väntar kan man lika gärna roa sig, tänkte jag och upptäckte att mobilbatteriet dog. Så, med min packning strosade jag runt bland turisterna och pressade mig sedan in i turistshoppen för att hitta toalett, ett vägguttag och kanske en utflyktssouvenir. Allt jag fann på denna soliga och välbesökta plats. Medan jag kissade och väldigt långsamt kollade in allt som gick att köpa, lät jag min mobil ligga och ladda, gömd i ett hörn av butiken. Det var värt besöket, förutom den laddade telefonen hittade jag också en fin tekopp med kunglig glans. Sedan hade jag fått nog av turistandet och gick tillbaka till busshållplatsen. Svettig och med pms-mage slängde jag mig på min handduk i gräset en bit bort och lät solen värma mig i en halvtimme innan nästa buss äntligen kom och förde mig till vännerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar