tisdag 25 januari 2011

Yoggi, yoga, jodå.


Ikväll har jag varit på yoga.
Jag har varit ett med golvet, slappnat av så mycket att jag undrar om jag kanske sov och jag har sträckt ut tungan och sagt aaaaa högt så att det vibrerade i kroppen.
Det verkar vara min grej det där. Jag hör hemma där bland nässköljningsmockapärer och halvflummiga yogainstruktörer som bryter på danska och eller tyska.. Min yogalärare heter Jan. Det heter min pappa också och det är nog det enda de har gemensamt. Yoga-Jan är ansvarig för ett ekologiskt jordbruk när han inte undervisar. De två gånger jag har sett honom har han haft ett par byxor och en tröja i glad orange färg, håret i en stripig, blond tofs och varit barfota. And I have to admit I like a lot. Yoga-Jan lär mig och fjorton andra kvinnor att ligga och sitta, stå och gå på yogavis i två timmar och en kvart varje tisdag. Jag känner att jag kommer att vilja ha mer av detta. Funderar på om jag kanske ska anmäla mig på någon helggrej, en sån där där man åker iväg över helgen och renar sig till kropp och själ tillsammans med andra som vill upptäcka sig själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar