söndag 16 januari 2011

Söndag already.


Vilken trevlig vecka det har varit.
Jobbet har känts inspirerande och jag har arbetat enligt schema, inte en endaste övertidstimme.

feber 38.5°

Trots febertoppar på nätterna efter förra och förrförra veckans influensa har jag känt mig starkare för varje dag. Den tunga perioden börjar så sakteliga lida mot sitt slut och snart är det barmark och premiär för converse och vårjacka. Jag och E pratar redan om nästa jul och vinter, vi känner båda att vi behöver sol och värme för att må bra under vintern. Så, kanske blir det jul- och nyårsfirande på andra breddgrader nästa gång, jag drömmer om Indonesien...

Veckan avslutades tillsammans med en kollega och två glas Strongbow på favvostället The Blues Bar. Skönt att bara hänga vid ett bord och skvallra lite och sedan gå hem och somna framför SVT play. Idag har jag och E varit på bio, Winter's Bone, en amerikansk thriller i ickehollywoodifierat format. Riktigt bra film med lysande skådespelarinsatser. Apropå lysande skådespelarinsatser så var jag i veckan och såg musikalen Romeo och Julia för andra gången. Det som jag på nyårsafton tyckte var underbart var mer än så denna gång. Måns Zelmerlöw, Lisette Pagler, Anton Lundqvist, Marianne Mörk, Loa Falkman och alla de andra gör denna musikal till en av de bästa jag någonsin sett. Se den!

Paus i foajén på Göta Lejon, Romeo & Julia.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du mår bättre.
    Vi också åka till något varmare land under vintern och känna solen i ansiktet.
    Men får någ vänta två vintrar till innan jag och familjen kan åka till ett soligt land under vintertiden.

    Kram

    SvaraRadera