torsdag 28 juli 2011

Tisdag tänkte jag skriva att det är idag, men det är visst torsdag.
I måndags gick jag tillbaka till min ordinarie tjänst, den som avdelningschef för en stooor klädavdelning i ett stooort varuhus som säljer sportgrejer. Det var skönt. Om det inte vore för att jag är så jäkelens trött. Jag höll ut i tre veckor och jobbade så mycket att jag skrattade åt mig själv på vägen hem på kvällarna. Nu ska jag in i det vanliga, det jag kan mest av allt, igen och det känns som en utmaning likvärdig med att springa ett maraton helt otränad. Jag är så trött. Så, jag tänker att jag får vara trött nu ett par dagar, ledig över helgen och sedan ta nya tag nästa vecka. Men, det har varit värt det. Varje investerad sekund denna sommar har varit värt besväret. Jag har utvecklats och lärt känna mina styrkor och svagheter, fått driva hela varuhuset under varuhuschefens semester och levererat riktigt bra resultat. Förutom mina egna insikter har jag fått beröm. Av kollegor, min chef och företagsledningen. Det gör att sommaren får guldkant trots brist på grillfester, nattbad och strandliv. Jag är stolt över min insats. Bra, Alexandra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar