torsdag 28 juli 2011


I januari i år gick jag för första gången till en yogastudio och lärde mig att slappna av med hjälpa av andning. Nu längtar jag efter nästa kurs och bläddrar lite i min yogabok så länge.

För inte så länge sedan, kanske två år sedan, gick jag för första gången till en naprapat med min onda rygg och fick verktyg att bemästra mina trasiga diskar i ryggen.

I våras, samma dag som körsbärsträden blommade som vackrast i Kungsträdgården, gick jag till tandläkaren för första gången på många år och fick mina tänder putsade av en snäll och förstående kvinna.

När jag var i Thailand förra året provade jag för första gången på oljemassage. När solen gick ner låg jag E sida vid sida under bar himmel och lyssnade på vågorna som kluckade mot den finkorniga sanden.

Tänk att jag inte vågat dessa saker förut, och vad mycket härligare mitt liv har blivit utan alla elaka tankar om mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar