tisdag 19 juli 2011

Mitt i livet!

Sommaren började på Mallis i maj.


Oj. Vilken sommar. Otroligt mycket jobb och lika mycket glädje. Stressen är en farlig fiende men jag tror att om jag öser på med att träffa vänner och verkligen vara i nuet när jag väl är ledig, så kommer jag att överleva den här perioden. Jag vikarierar som varuhuschef och som säljchef och utbildar en avdelningschefspraktikant och driver en avdelning stor som en Stadiumbutik. Sådärja, så var det sagt, jag jobbar arslet av mig denna sommar. Men, det går bra. Det går så bra att jag inte fattar hur det kan gå så bra. Kanske har allt fallit på plats samtidigt och kanske är det så att jag till sist har lärt mig att delegera. Det går inte att vara bäst själv, man blir bäst genom att inspirera och motivera andra att vilja vara bäst. Då, kan man tillsammans skörda frukter från en betydligt större fruktträdgård än den man klarar av driva på egen hand.

Midsommar på landet, en av de härligaste tiderna på året.


Sillunchen på midsommar är bättre än julbord i min värld.


Foo Fighters på Stadion. Imponerande band, underbar stämning.


Ett glas rosé på väns motorbåt en kväll i juli.


Loppis är livet.


Kärlek på Västerbron, sommarutflykt på cykel.


Äta på balkongen ger semesterkänsla.


Vi tar med oss tidningen och läser den över en kaffe på Boullan.
Och kanske en kaka.


Dejt i Gamla Stan. Drink på Le Rouge och middag på franska Pastis.
Sommarens största smakupplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar