torsdag 7 april 2011

minnenas afton


Gick ner till källarförrådet för att rota fram en gammal jobbpärm. Allra käraste E har varit så snäll och underbar att han städat det pyttelilla utrymmet och infört minimalism även där. Dessvärre stod de kartonger jag ville leta i underst, så jag fick nöja mig med att sitta där en stund och segla iväg i tankarna, tillbaka till min barndom. Och, jag undrar, vart tog den tuffa lilla tjej jag träffade ner i källaren bland dagböcker, kassettband och bokmärken vägen?

Naturligtvis tog jag med mig några souvenirer upp till lägenheten:

2 st kassettband: Madonna - You Can Dance & Madonna - Who´s That Girl
1 st blandband: Ampex 90 "extra low noise/high output"
1 st biobiljett: Djungelboken, Filmstaden Linköping, 24 mars 1989, 30 kronor!
1 st pennfodral: Egentillverkat i syslöjden, lappteknik och pastellfärger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar