fredag 25 mars 2011

fredag idag!

Å vips så är det fredag!
Jag hade glömt att jag sedan länge arbetat in denna dag och upptäckte igår att jag är ledig idag! Finns det något lyxigare än en ledig dag helt utan planer och måsten?
Men såklart, bara för att jag inte har några planer så börjar jag genast att tänka på allt jag skulle vilja hinna med... lägga klart golvet i köket, gå och träna, köpa ny bikini, gå på thaimassage, köpa ny outfit för morgondagens partykväll, köpa en nya badrumslampa till det nyfixade badrummet (bilder kommer när det är heeelt klart), städa, tvätta, putsa fönstren, gå och fika med kompis, ringa till någon som jag inte pratat med på länge, jag vill göra allt idag!

Fint väder är det också "jag får sommarkänslor när jag känner doften av ditt nytvättade hår" sa E i morse när vi låg och slappade på sängen efter frukosten. Det är det bästa med lediga dagar, direkt efter frukosten springer vi alltid tillbaka till sängen och slänger oss bland alla täcken och kuddar och så ligger vi bara där och njuter en stund, i kramposition, ibland bara en minut, ibland en kvart, ibland somnar vi om. Närhet.

2 kommentarer: