måndag 7 mars 2011

återhämtning


Gardemoen


Schlirig, trött, snubblar över orden, minnesluckor.
Tecken på stress.
Utmattning.
Men samtidigt, glad, tacksam och i någon självvald harmoni.
Förra helgen var min ledighet mer än efterlängtad. Jag såg så mycket fram emot att vara ledig och få vila. Det var en härlig och ledig helg, men fullbokad med familj och måsten.


Födelsedagspresent ...en mycket önskad juicemaskin!


Min familj var på besök och E:s familj var här från London, E flyttstädade sin lägenhet inför andrahandsuthyrningen. Hemmamys och gå på stan med familjerna, förberedelser inför jobbveckan och noll tid för att bara vara själv en liten stund.
Sedan, måndag. 05:30 satt jag i en taxi mot Arlanda och 19:30 var jag på väg hem från Arlanda igen. En dag i Oslo med svenska och norska kollegor.
På tisdagen fick jag en avhyvling när jag inte räckte till p.g.a någon annans felplanering.
Onsdagen bestod av allt för lite tid och alltför många möten.
På torsdagen startade jättekampanjen, säsongsrensningen, megaut
försäljningen. Och, inför den hade vi jobbat hårt med att vara bäst.
Fredag, lördag och söndag gick jag på ren viljestyrka. Det kostar att ligga på topp tänkte jag och tröstade mig med att jag blivit utvald att åka på intervju för den stoora utmaningen.
Och plötsligt, idag, är det måndag igen.
Jag vaknade många gånger inatt. Är uppe i varv och har svårt att komma ur bubblan, måste koncentrera mig på att vara ledig i två dagar nu. Idag och imorgon.



Kakao, muscovadosocker, grädde


Ikväll ska jag till Fotografiska med lillebror och E,
det blir en bra stund.
Nu: badrumsinredningsshopping och kaffe take-away.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar