tisdag 15 mars 2011

mallig på mallis


Det liksom spritter i hela kroppen. Allt känns så bra nu. Jag och E, jobbet (oavsett om jag får en plats i talangprogrammet eller inte), vårt gemensamma hem, träningen, vänner, familj och solen som strålar.

Igår bokade jag och E hotell på Mallis. (Är det Maldiverna eller Mallorca du menar? frågade min PT idag, jag har väl aldrig hört någon prata om Maldiverna som Mallis?) Vi åker dit två veckor i slutet av maj och planerar att börja med några dagar i Palma Stad innan vi checkar in för sol och bad i Puerto Pollenca. Lägenhetshotell i Pollenca, har vi tänkt. Så att vi kan komma och gå lite som vill till frukosten... det är alltid ett litet bestyr att hinna till frukosten på ett lite finare hotell. Man Jag vill gärna känna mig lite uppsnofsad när jag håller till på hotellet, som om man jag liksom vill uppfattas som någon berest ung lady med dyra märkesglasögon och en lika fin och dyr handväska. Konstigt det där, jag är ju inte direkt känd i min närmaste krets som en it-girl.
Så, nu blir det flipflopfrukost och ett kylskåp fyllt med vad-helst-vi-vill äta från lokala marknaden/supermercadon/ica maxi eller whatever. Jag tänker ta med mig min juicepress. Den elektroniska. Den är ett måste för självhushåll i Spanien. Ingen Mallisfrukost utan färskpressade, spanska, apelsiner. Och, nu när jag inte behöver packa ned speciella finkläder för uppvisningsfrukostar i hotellrestaurangen, har jag massor med plats för andra grejor man kan behöva ha med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar