söndag 3 oktober 2010

Not one of those girls.


Jag trodde att jag skulle bli en tjej med andan i halsen, först med det sista, höga klackar, snygga kläder och en fullsmockad kalender på såväl arbets- som fritid. Eller trodde och trodde, snarare är det väl så att jag trott att det var facit för en lycklig Alexandra. Business woman a´la Hollywood. För vems skull kan man undra.

Vad jag blev kommer man ju inte att kunna konstatera förrän jag spritts för vinden, än så länge är jag ju här och nu och i full färd med att bli.

Saker jag tycker om egentligen: Människor som man kan prata med på riktigt. Fint väder. Skogen. Havet. Spela backgammon med min finaste vän. När farbrorn i kiosken på hörnet vet vem man är och servitriserna på lokala restaurangen berättar hemligheter om andra gäster. Sitta i barndomssoffan och umgås med mamma-familjen. Fotografera.

1 kommentar:

  1. Låter som du trivis med ditt liv. Och njuter av den bra.
    Kram//Jenny

    SvaraRadera