lördag 2 januari 2010

grå, gråare, grått.


Året då jag var 31, förra året, 2009, blev mitt sista år som sann brunett. Det började så sakteliga redan när jag var 30, och under året som följde gick sanningen upp för mig: jag håller på att bli gråhårig! Nu, alldeles innan min 32:a födelsedag hittade jag det senaste beviset för detta oåterkalleliga faktum, ännu ett grått hårstrå. Totalt har jag nu hittat sju (7) gråa hår. Det är lite coolt, plötsligt har man blivit vuxen och kan tänka tillbaka på den ljuva ungdomen då gråa hår, rynkor och brustna blodkärl var på ett sådant tryggt avstånd att orden knappt hade hittat in i ens vokabulär.

Nästa vecka: färga håret, smörja in mig med brun utan sol på de brustna blodkärlen och köpa solfaktor 30 till de begynnande rynkorna.

Nästa helg: Thailand!

1 kommentar:

  1. ha en underbar resa och är mycket avis på att ni ska åka. Kram

    SvaraRadera