fredag 1 januari 2010

1 januari 2010.


Jul och nyår 2009 blev något nytt. Något annorlunda. En stund av harmoni, värme och kärlek. Jag har varit så rädd för julen tidigare. Bortresta föräldrar, frånvarande föräldrar, fulla släktingar, måsten och krav, skuldkänslor och ångest.

Året som gick blev förändringens år. En tid av funderingar och självrannsakan. Självkänslan påminde mest om en ranglig bergochdalbana och handlingarna följde i dess spår. Till sist sade kroppen från. Först fysiskt, sedan psykiskt. Som ett asplöv låg jag och skakade i sängen, rädd för mina egna tankar, rädd för att tappa kontrollen. Sedan. Tomhet och en känsla av total underkastelse inför det jag inte kan påverka. Jag släppte taget. Till sist släppte jag taget. Och vad skönt det var. Resan framåt är en vandring med nya ögon. Det som har hänt går inte att ändra på och framtiden är ett oskrivet kapitel. Det är här och nu vi finns.

Nytt år. 2010. Mitt löfte inför det nya året är enkelt. Behandla andra så som du vill bli behandlad själv.

Gott nytt år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar