torsdag 3 september 2009

en kväll i september


Jag tog tåget in till stan och köpte en påse mat på Hemköp.
Färskpotatis, zucchini, morötter, citron, örter, varsin färsk fisk och olivolja utgjorde basen för vad som skulle bli vår middag. 
Vi sågs på Hötorget och gick hem till honom.
Middagen blev allt vi kunde önska oss. 
Regnet smattrade mot fönstret och vi tände levande ljus när det blev mörkt.

Nu ligger han här intill och sover, själv sitter jag på en gammal stol och funderar på vad jag ska göra med mitt liv. Trettioett år och framtiden är ett oskrivet kapitel. Plötsligt kommer det över mig igen, jag är ju bara trettioett. Jag kan fortfarande ändra inriktning och det är ju precis vad jag har gjort denna sommar. 

Bäst jag väcker honom nu,
vi ska gå på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar