söndag 8 november 2009

dubblish plus födelsedagskalas


En intensiv arbetsvecka avslutades med fest i timmarna sju.
F fyllde år i veckan och passade på att fira sin födelsedag på samma ställe som AIK:s mest inbitna fans firade det dubbla guldet. Det var ett galet party. Vännerna var där och vi babblade om stort och smått över öl, cider och bubbel. När tjejerna gick hem åkte jag vidare till en magisk lägenhet på Kungsholmen. Lägenheten var en dröm, en enorm vindsvåning med stor terass, det kändes som om jag var med i en film. Hiss ända upp i lägenheten, hemliga dörrar till avlägsna rum, magnifika konstverk på väggarna, exklusiva möbler, nya människor, tunga gardiner och dunkel belysning. Jag var den enda som drack läsk. Ett efterhängset illamående fick mig att ringa efter en taxi och jag lämnade festen ensam. Medan taxin var på väg kräktes jag i buskarna. "Intag av alkohol under behandlingen med xxx bör undvikas" står det på bipacksedeln till de piller jag äter varje morgon. Jag har lärt mig min läxa, i fortsättningen kommer jag att vara betydligt försiktigare med mitt alkoholintag.

Ensam hemma idag. Skönt.
Tog en frisk kvällspromenad och lyxade till min tillvaro med en barnpizza.
I morgon bitti är det simning igen. Härligt.
Välkommen måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar