lördag 19 april 2008

Våren är här!


Bleu, bleu, le ciel est bleu... ibland kan man bli lycklig av något så futtigt som en liten promenad till bussen. Vitsippor och gröna blad som trasslar sig upp genom allt det bruna.

Finns det något sötare än små barn som säger "Hej, vad heter du?"
"Hej, vad heter du?"
"Alexandra."
"Jaha. Jag ska springa ett varv runt huset. Mamma sa det. Jag har inga kläder på mig för mamma ska bara hämta sin plånbok i bilen. Hejdå."


Dagens outfit: prickiga converse, randiga strumpor, uppvikta jeans, vitt linne. Do you love it?

Åh. Jag är en svag människa. Simplaste sorten. Här sitter jag på bussen och lyssnar på själlös pop för att vakna och så känner jag plötsligt hur det smyger sig fram ett litet sug efter mynta och lime. Bäst jag byter låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar