söndag 2 december 2007

Iiiuuh.


Åh. Jag mår så illa.
Kom hem från jobbet. Gick till sköna Angelo´s på Rosenlundsgatan och käkade pizza med T som just kommit hem från Pennsylvania. En tokigt god Quatro Stagione med räkor och två stora färska musslor. Förutom min egen tårvätska så är jag mer eller mindre allergisk mot musslor. Typ var tredje gång. Ikväll ställde de till det för mig. De ville liksom inte stanna kvar i magen. Så fort jag proppat i mig hela pizzan ville min kropp fortast möjligt göra sig av med de små bilateralt symmetriska blötdjuren. Jag vägrade. Nu sitter jag i soffan och mår illa. Om jag kräks kommer jag inte kunna se åt musslor på mycket länge och jag älskar ju de där djuren trots algtoxiner och annat läskigt som får min kropp att protestera.

Jag vägrar låta mig besegras.

Visste ni förresten att i en musselodling kan man skörda 120 ton musslor på en yta stor som en fotbollsplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar